Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
woensdag 18 april 2012
MIVB past frequentie aan latere werkuren aan
De Maatschappij voor Intecommunaal Vervoer Brussel (MIVB) heeft de frequentie op verschillende lijnen van het netwerk opgedreven. De aanpassingen gebeurde zowel bij bussen en trams als in de metro. Kris Lauwers, adjunct-directeur van de maatschappij, benadrukt daarbij dat de MIVB zich aan de nood van de klanten aanpast. De hogere frequentie moet volgens de adjunct-directeur beantwoorden aan de stijgende vraag. Kris Lauwers benadrukte ook dat er een nood blijkt te zijn aan een langere avondspits op enkele bovengrondse lijnen. Hij wees erop dat steeds meer mensen hun werkdag pas na zes uur 's avonds afsluiten, waardoor de maatschappij beslist heeft om op een aantal lijnen de periode van hogere frequenties tot zeven uur 's avonds te verlengen. Om de hogere frequenties mogelijk te maken werden vijftien bestuurders aangeworven en werden zes bijkomende metrostellen aangekocht. (MH)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten