woensdag 9 mei 2012

Klachten bij MIVB bijna met één vijfde gedaald

De ombudsdienst van de Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer Brussel (MIVB) heeft het voorbije jaar 493 klachten ontvangen van reizigers. Dat betekende een daling met 17 procent tegenover het jaar voordien. Dat heeft de krant La Capitale gemeld. Jean-Pierre Reynaerts, ombudsman van de Brusselse openbare vervoermaatschappij, merkt op dat er vooral minder klachten werden opgetekend over commerciële transacties. De ombudsman maakt daarbij gewag van tweehonderd klachten over vervoerbewijzen, gevolgd door achtentachtig klachten over hinder en geweld, eenendertig over het gedrag of de dienstverlening van het personeel, eenendertig over het netwerk en dertien over het gebrek aan informatie en voertuigen. De ombudsman merkt nog op dat een kwart van de klachten ontvankelijk was. In 73 procent van de gevallen werd aan de klager voldoening gegeven. (MH)


Bron: express.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten