Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
woensdag 17 oktober 2012
Stiptheid treinvervoer kent lichte verbetering
Tijdens de maand september haalde het reizigersvervoer op het Belgische spoorwegnet een stiptheidsniveau van 87,5 procent. Dat betekent een lichte verbetering tegenover dezelfde periode vorig jaar, toen een stiptheid van 86,5 procent werd opgetekend. Dat blijkt uit de statistieken van Infrabel, de beheerder van het Belgische spoorwegnet. De verantwoordelijkheid voor de vertragingen lag voor 45,1 procent bij vervoerder NMBS, tegenover 32,6 procent bij derde partijen en 17,7 procent bij Infrabel. De vertragingen werden vooral veroorzaakt door schade aan het rollend materieel, storingen aan de seininrichting en incidenten op buitenlandse netwerken. Tijdens de maand september bleken ook 1.271 treinen afgeschaft te zijn. Tijdens dezelfde periode vorig jaar dienden nog 2.124 treinen afgeschaft te worden. Ook daar had spoorvervoerder NMBS het grootste aandeel in de cijfers (45,6 procent).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten