Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
donderdag 14 februari 2013
Nederland had al langer vragen over AnsaldoBreda
In het midden van het voorbije decennium was er bij het toenmalige Nederlandse ministerie van verkeer en waterstaat al vragen over de expertise van de Italiaanse groep AnsaldoBreda, producent van de Fyra-hogesnelheidstrein. Er waren toen al vermoedens dat de onervarenheid van het bedrijf voor problemen zou kunnen zorgen. Dat staat in een onderzoeksrapport dat een commissie van de Nederlandse Tweede Kamer zes jaar geleden heeft opgesteld. Omdat het rapport vertrouwelijke informatie bevatte, zouden de resultaten echter niet eerder zijn gepubliceerd. Door de recente problemen bij de Fyra zou er toch beslist zijn om het rapport te publiceren. In het rapport wordt gesteld dat al snel duidelijk werd dat met belangrijke vertragingen rekening gehouden zou dienen te worden. Maar ook daarna bleken de problemen zich volgens het rapport te blijven opstapelen. In het rapport werd ook gewezen op de mogelijke financiƫle consequenties van de problemen voor de Nederlandse overheid.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten