Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
woensdag 25 september 2013
Verkoop NMBS Logistics nefast voor mobiliteit
Het afstoten van het goederenvervoer door het spoorbedrijf NMBS zou een nefaste impact hebben op de mobiliteit. Dat heeft de vakbond ACV-Transcom gezegd in een reactie op de oproep van Bruno Tobback, voorzitter van sp.a, aan de nieuwe spoortopman Jo Cornu om de cargodivisie NMBS Logistics te verkopen. Tobback voerde aan dat het spoorbedrijf zich meer moet toespitsen op het vervoer van reizigers, wat volgens hem de kerntaak van de maatschappij is. Volgens ACV-Transcom in het echter onaanvaardbaar de cargo-divisie als een nevenactiviteit te bestempelen. Er wordt aan toegevoegd dat een liberalisering van de divisie opnieuw meer cargo van de treinen naar vrachtwagens zou overhevelen. Dat druist volgens de vakbond in tegen het mobiliteitseffect dat door Tobback zelf wordt nagestreefd. Ook houdt Tobback volgens de vakbond geen rekening met het belang van de activiteit in de goederenstations voor onder meer de havens, maar ook de hele economie en de tewerkstelling.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Da ze Alles maar laten zoals het is. Er is al genoeg verkeer op de baan en genoeg files om elke dag in te staan. Als ze er dan nog eens een lading vrachtwagens aan gaan toevoegen...
BeantwoordenVerwijderen