Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
maandag 14 oktober 2013
Nieuwe dienstregeling treinbestuurders NMBS veel te krap
De treinbestuurders van de
spoorwegmaatschappij NMBS protesteren tegen de nieuwe dienstregeling die
het bedrijf vanaf december wil invoeren. Het is volgens de machinisten
nu al duidelijk dat de nieuwe dienstregeling te krap is bemeten,
waardoor vertragingen volgens hen onvermijdelijk zullen zijn. De
treinbestuurders merken op dat er door het nieuwe systeem op sommige
lijnen slechts enkele minuten ruimte zullen zijn om extra wagons aan te
koppelen, remproeven uit te voeren en opnieuw te vertrekken. Er wordt
aan toegevoegd dat zelfs een toiletbezoek onmogelijk wordt zonder
vertragingen te veroorzaken. De problemen zullen volgens de vakbonden
kettingreacties tot gevolg hebben, waardoor de treinbestuurder de hele
dag met vertragingen geconfronteerd zal worden. De vakbonden klagen ook
dat er te weinig treinbestuurders beschikbaar zijn. Volgens de NMBS zal
het probleem door het nieuwe vervoersplan worden opgelost. Dat nieuwe
plan zal echter pas eind volgend jaar worden geïmplementeerd.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten