Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
vrijdag 11 oktober 2013
Stiptheid treinen moet worden gekoppeld aan vergoeding management
De weddes van het management van
spoorwegmaatschappij NMBS moeten worden gekoppeld aan de stiptheid van
het treinvervoer. Dat heeft Jean-Pascal Labille, federaal minister van
overheidsbedrijven, gezegd in een reactie op mediaberichten dat de
stiptheid van de Belgische treinen tot een historisch dieptepunt is
teruggevallen. Die koppeling was eerder al ingevoerd, maar werd volgens
de krant Het Nieuwsblad nooit echt toegepast. Minister Labille wil nu
echter naar die maatregel teruggrijpen en zou tegenover Jo Cornu, de
nieuwe topman van de NMBS, hebben aangegeven dat stiptheid één van de
belangrijkste doelstellingen van het spoorvervoer moet zijn. De minister
geeft wel toe dat de dramatische stiptheidsresultaten niet volledig aan
de NMBS kunnen worden verweten en dat ook rekening dient gehouden te
worden met externe factoren, zoals ongunstige weersomstandigheden,
ongevallen en koperdiefstallen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten