Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
woensdag 27 juni 2012
Lichte verbetering bij stiptheid Belgisch spoorverkeer
Tijdens de maand mei boekte het spoorverkeer in België een stiptheid van 87,2 procent. Dat betekent een lichte verbetering tegenover dezelfde maand vorig jaar, toen een stiptheid van 87 procent werd geregistreerd. Dat blijkt uit cijfers van infrastructuurbeheerder Infrabel. Met een stiptheid van 80,8 procent werd de voorbije maand vooral de avondspits met problemen geconfronteerd. Tijdens de ochtendspits werd daarentegen een stiptheid van 87,8 procent. Tijdens de daluren en het weekend liepen die cijfers verder op tot respectievelijk 88,1 procent en 89,3 procent. De grootste problemen worden ondervonden op de lijn Oostende-Eupen. Daar wordt slechts een stiptheid van 64,6 procent geregistreerd. Andere probleemlijnen zijn Herstal-Doornik (76,1 procent), Brussel-Luxemburg (76,7 procent) en Knokke-/Tongeren (76,9 procent). Oorzaken zijn vooral schade aan het rollend materieel, gevolgd door storingen aan de seininrichting.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten