Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
woensdag 27 juni 2012
Reiziger moet centraal staan in hervorming spoorwegmaatschappij
Bij de geplande hervorming van het spoorbedrijf NMBS moet het belang van de reiziger centraal staan. Dat heeft Paul Magnette, federaal minister van overheidsbedrijven, tegenover de kamercommissie infrastructuur gezegd. Bedoeling is dat de spooractiviteiten worden opgesplitst in het vervoerbedrijf NMBS en netwerkbeheerder Infrabel. Die tweedeling is volgens Magnette de geschikte oplossing om een optimale kwaliteit van de dienstverlening te garanderen en een toekomstige privatisering te vermijden. In het midden van het voorbije decennium werd voor het spoorbedrijf een drieledige structuur opgezet, met inbegrip van een holding voor een aantal ondersteunende activiteiten, maar dat systeem heeft volgens Magnette niet goed gewerkt. Een volledig geïntegreerd model met alle activiteiten onder één koepel, dat de voorkeur van de vakbonden wegdraagt, is volgens Magnette niet compatibel met de Europese regelgeving.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten