Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
maandag 14 oktober 2013
Vlaanderen krijgt 40 kilometer extra tramlijnen
De Vlaamse regering heeft beslist om het netwerk tramlijnen met 40 kilometer uit te breiden. In Limburg wordt een nieuw traject van 32 kilometer tussen Hasselt en het Nederlandse Maastricht aangelegd. Naast het nieuwe traject wordt er ook geïnvesteerd in een stelplaats in Hasselt en de leasing van twaalf tramvoertuigen. De tramlijn, die de afstand tussen beide steden in achtendertig minuten zou moeten overbruggen, zou over vier jaar in gebruik genomen moeten kunnen worden. Daarnaast werd beslist om in Antwerpen een extra tramlijn van acht kilometer aan te leggen naar het noorden van de stad. Overwogen wordt om de tram door te trekken tot de deelgemeente Ekeren, maar daarover wordt nog het advies van het stadsbestuur ingewacht. Met de twee projecten is een gezamenlijke investering gemoeid van meer dan 600 miljoen euro. Voor beide projecten hebben zich telkens vijf bouwconsortia kandidaat gesteld.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten