vrijdag 15 juni 2012

Vervoersmaatschappij De Lijn denkt aan extra reclame

De Vlaamse openbare vervoersmaatschappij De Lijn wil bijkomende inkomsten genereren uit reclame. Dat heeft Vlaams minister van mobiliteit Hilde Crevits tegenover de bevoegde parlementscommissie bevestigd. De minister wees er onder meer op dat in Brussel en WalloniĆ« grote oppervlakken van de bussen met advertenties worden beplakt. Dat is volgens haar een interessante piste die op dit ogenblik ook in Vlaanderen wordt onderzocht. Ook ziet de minister bijkomende mogelijkheden in sponsoringovereenkomsten met bedrijven. De Lijn heeft al een dergelijke samenwerking met brouwerij De Koninck, die het nachtnet in Gent en Antwerpen financiert. Er wordt volgens de minister in dat verband gewerkt aan een gestandaardiseerde kaderovereenkomst die door gemeentebesturen zouden kunnen worden gebruikt om met bedrijven nieuwe overeenkomsten te sluiten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten