Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
zaterdag 24 november 2012
Stiptheid vervoersmaatschappij De Lijn blijft dalen
Vorig jaar slaagde minder dan een derde van de trams en de bussen van de Vlaamse openbare vervoersmaatschappij erin om tijdens de spitsuren binnen het voorziene tijdsschema te blijven. Dat is gebleken tijdens de bespreking van de beheersovereenkomst voor De Lijn in de mobiliteitscommissie van het Vlaamse parlement. Er wordt opgemerkt dat slechts 31,4 procent van de ritten vorig jaar erin slaagde om maximaal een vertraging van twee minuten op te lopen. Daarentegen werden 55,02 procent van alle ritten binnen een vertraging van vijf minuten geregistreerd. De stiptheid van de vervoersmaatschappij kent een constante achteruitgang. Vier jaar geleden had nog 41,20 procent van de ritten een vertraging van maximaal twee minuten. Dat viel de daaropvolgende twee jaar echter al terug tot 37,7 procent en 35,48 procent. Roger Kesteloot, directeur-generaal van De Lijn, verwijst onder meer dat de grote filedruk in Vlaanderen. In de beheersovereenkomst staan geen streefcijfers rond stiptheid.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten