Het grote vraagteken? Verkeerssituatie in Antwerpen is onleefbaar. Hoe kunnen we in korte termijn ademruimte krijgen en toch geen economisch schade? Welke oplossingen bestaan er nog naast overdreven investeringen? Wat met onze huidige infrastructuur?
maandag 3 december 2012
Marc Descheemaecker gelooft in tweeledige structuur spoorbedrijf
Een tweeledige structuur voor het Belgische spoorbedrijf, zoals minister van overheidsbedrijven Paul Magnette voorstelt, zou een klantgerichte en verstandige keuze zijn. Dat heeft Marc Descheemaecker, chief executive van spoorwegmaatschappij NMBS, tegenover de krant Metro, gezegd. Marc Descheemaecker meent dat Magnette met zijn voorstel een grote bezorgdheid voor de reiziger aan de dag legt. Descheemaecker was niet akkoord met de kritiek van de vakbonden, die aanvoeren dat binnen een tweeledige structuur de huidige samenwerkingsproblemen zouden blijven bestaan en een geïntegreerd bedrijf willen. Het verleden heeft volgens de topman bewezen dat een dergelijke keuze financieel en kwalitatief geen goede oplossing zou zijn. Er kunnen volgens Descheemaecker ook binnen een tweeledige structuur garanties worden geboden voor het statuut van het personeel en hij zei ervan overtuigd te zijn dat over voor het beheer van de schulden een oplossing zal kunnen worden gevonden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten