donderdag 14 februari 2013

MIVB komt tegemoet aan de shoppende reiziger

De Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer Brussel (MIVB) gaat de frequentie van een aantal lijnen tijdens het weekend gevoelig versterken. Daarmee wil de openbare vervoersmaatschappij beter inspelen op het shoppinggedrag van de bevolking. Opgemerkt wordt dat de maatschappij op zaterdag, de shoppingdag bij uitstek, een toenemend succes heeft opgemerkt voor de bussen en trams die winkelcentra aandoen. Om op die trend in te spelen zullen de reizigers een grotere frequentie op de betrokken lijnen aangeboden krijgen. In totaal verhoogt de Brusselse vervoersmaatschappij de frequenties op dertig verbindingen. Daarbij worden ook zowel tijdens de ochtend als de avond de spits verlengd, terwijl ook tijdens de daluren extra voertuigen zullen worden ingezet. Tijdens het weekend wordt ook het Militair Hospitaal in Neder-over-Heembeek gemakkelijker bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten